Կուլտային իր խորհրդանշական Juicy Salif հյութամզիչը 20-րդ դարի ամենահակասական դիզայնի նմուշներից մեկն է: Հատուկ մեր ընթերցողների համար մենք պատրաստել ենք 9 հետաքրքիր փաստ 1990-ականների այլմոլորակային դիզայնի իկոնայի մասին։
1. Խորհրդանշական քամիչի հեղինակը ժամանակակից դիզայնի գուրու ֆրանսիացի Ֆիլիպ Սթարքն է:
2. Juicy Salif-ի ստեղծման պատմությունը նման է Արքիմեդի լողավազանի և Նյուտոնի խնձորի պատմությանը։ 1990 թ. Ամալֆիի ափին ճաշելիս Սթարքը մտածում էր իտալական Alessi տան համար նոր պատվեր ստեղծելու մասին: Դիզայները մտածում էր, թե ինչպես արտահայտել իր անհատականությունն ու տաղանդն այնպիսի ձանձրալի կենցաղային իրի մեջ, ինչպիսին է սկուտեղը։ Բայց, երազելով և իր դիմաց դրված կաղամարով ափսեին նայելով, նա նկատեց կիտրոնի բացակայությունը, որն ուղղակի անհրաժեշտ է այս ծովամթերքի համար։ Եվ հետո իսկական Աստվածահայտնություն տեղի ունեցավ. էվրիկա: Որոշ ժամանակ անց Alessi գործարանի հիմնադիր Ալբերտո Ալեսսին նույն իտալական սրճարանից ստացավ անձեռոցիկ՝ կետչուպի հետքերով և Սթարքի էսքիզներով. կաղամարի պատկեր էր, որը վերածվում էր տարօրինակ առարկայի: Հենց այս էսքիզներն էլ հանդիսացան այն տեսքի հիմքը, ինչպիսին դարձել է 20-րդ դարի ամենահայտնի հյութամզիչը հիմա։ Իսկ անձեռոցիկն իր հերթին հպարտությամբ զբաղեցրեց իր տեղն Ալեսսի դիզայնի թանգարանում։
3. 1990-ականների դիզայնի իկոնան իրենից ներկայացնում է ձուլածո, փայլեցված ալյումինից: Այն կարող է անխնա քամել հյութ` ցանկացած ցիտրուսային մրգից՝ կիտրոնից, նարինջից, լայմից։
4. Juicy Salif-ին պոստմոդեռնիզմի իսկական օրինակ է։ Իր աշխատանքում Սթարքը մերժում է իր նախորդների կողմից մշակված` «ձևը հետևում է գործառույթին» սկզբունքը։ Խորհրդանշական հյութի քամիչն ավելի շատ հաղթանակ է, գործառույթի ամբողջական կապիտուլացիան ձևին: Այս թեմայի շուրջ բազմաթիվ խոսակցություններ և մեկնաբանություններ կան։ Ճշմարիտ պրակտիկանտները շտապեցին նշել, որ Ալեսսի իրը հազիվ թե ծառայի իր նպատակին: Այն օգտագործելիս հեղուկը ցողում է բոլոր ուղղություններով, սերմերը ընկնում են անմիջապես բաժակի մեջ, առարկայի մակերեսին մնում է մեծ քանակությամբ միջուկ, և ընդհանուր տպավորությունը սեղանի վրա նմանվում է քաոսի և անկարգություն: Ավելին` առարկան պետք է անմիջապես լվանալ ձեռքով և չորացնել։ Բայց թեև շատերն ընդունում են խորհրդանշական իրի ֆունկցիոնալության բացակայությունը, անհնար է չհիանալ դրա կատարյալ, այլմոլորակային դիզայնով:
5. Ինքը՝ Ֆիլիպ Սթարքը, մոտավորապես այսպես է սահմանում իր ստեղծագործությունը. «Juicy Salif-ը նախատեսված է զրույց սկսելու և խոսակցության թեմա դառնալու համար: Այն նաև կիտրոն է քամում»։
6. Իր դիզայնի շնորհիվ Juicy Salif-ի բարձր ոտքերը կարող են տեղավորել ցանկացած տեսակի տարա: Ոչ ոք չի կարող հերքել նման գործնականությունը:
7. Հյութի քամիչն այնքան հայտնի է դարձել, որ Սթարքն ինքը սկսել է ատել այն:
8. Գոյության տարիների ընթացքում պաշտամունքային իրը հասցրել է նշել երկու մեծ տարեդարձ։ 10-րդ տարեդարձը նշվեց նոր սահմանափակ արտադրաքանակով (ընդամենը 10 հազար օրինակ)՝ Juicy Salif in gold! Ամենահետաքրքիրն այն է, որ արտադրողները նախազգուշացրել են, որ իրը նպատակային օգտագործելը խորհուրդ չի տրվում, քանի որ կիտրոնի հյութը կարող է վնասել թանկարժեք ծածկույթը։ Նման հատկանիշը ավտոմատ կերպով Juicy Salif-ը վերածեց բացառապես դեկորատիվ առարկայի։ 25-ամյակն անցավ առանց տարօրինակությունների. Ֆիլիպ Սթարքն ու Ալբերտո Ալեսսին ստորագրեցին իրենց ինքնագրերը հատուկ միջոցառման համար ստեղծված քամիչի հսկայական տարբերակի վրա, ինչպես նաև ներկայացրեցին առարկայի երկու նոր տարբերակ՝ բրոնզե և փայլատ սպիտակ:
9. Սթարքի և Ալեսսիի համագործակցության արդյունքը բացահայտեց իրական դիզայներական իրի պարտադիր բարձր գնի մասին անփոփոխ ճշմարտությունը: Քամիչների սովորական տարբերակների արժեքները երբեք չի բարձրացել 100 դոլարից: